Witam, ja nie tyle z komentarzem co z zapytaniem do awansu. Prosiłbym o wyjaśnienie w tej kwestii. Są dwa rodzaje piramida i kolumna. Ja wybrałem wariant piramidy, jedna na 5, dwie na 4, 3 na 3 2 na 2 i 5 umiejętności na 1. Jak wygląda awans w piramidzie i kolumnie? Będą u mnie po 2 punkty po zakończeniu scenariusza. W wariancie piramidy na niższym poziomie musi być co najmniej o jedna umiejętność więcej ja na wyższym tak? Czyli jak dam 2 punkty rozwoju w powyższym przykładzie to mogę dodać jedną nową jedynkę i zostawić jeden punkt na później? Czy mogę dodać jedną nową jedynkę i jedną jedynką z obecnych dać na 2 ? Ale wtedy będzie 5 jedynek i pięć dwójek a to chyba niedozwolone? I jak by to wyglądało w kolumnie? Bo nie wiem czy dobrze to rozumiem. Z góry dzięki za pomoc. Araven.
Przy piramidzie poziom niżej musi być więcej umiejek, przy kolumnie - co najmniej tyle samo. O ile sprawdza się to przy tworzeniu postaci, to przy dłuższych grach staje się upierdliwością. Moja rada - olej to - niech gracze pakują postacie jak chcą - byle nie było poziomu "z dziurą" (bez żadnej umiejki). Szybciej i mniej kombinacji.
Ok, dzięki, my dość rzadko gramy, dlatego 2 punkty. A awans proponujesz by kosztował np. 3 punkty rozwoju jak podnosimy z 2 na 3, a powiedzmy 4 punkty jak z 3 na 4, czy też po prostu podniesienie z obecnego poziomu na wyższy poziom, to koszt 1 punktu, tak jest zdaje się w Fate Core. Araven.
Jak wygodniej - jak masz ekipę przyzwyczajoną do expa to korzystaj z pierwszej opcji. W przeciwnym wypadku użyj zasad FC.
Podniesienie jednej umiejki na sesję to za dużo (chyba, że jest duża lista umiejek). Po 10 sesjach (czyli w sumie 10 podbić poziomów) gracze się nudzą - ich postacie miażdżą bez wysiłku wszystko co im MG rzuci.
Witam, ja nie tyle z komentarzem co z zapytaniem do awansu. Prosiłbym o wyjaśnienie w tej kwestii. Są dwa rodzaje piramida i kolumna. Ja wybrałem wariant piramidy, jedna na 5, dwie na 4, 3 na 3 2 na 2 i 5 umiejętności na 1. Jak wygląda awans w piramidzie i kolumnie? Będą u mnie po 2 punkty po zakończeniu scenariusza. W wariancie piramidy na niższym poziomie musi być co najmniej o jedna umiejętność więcej ja na wyższym tak? Czyli jak dam 2 punkty rozwoju w powyższym przykładzie to mogę dodać jedną nową jedynkę i zostawić jeden punkt na później? Czy mogę dodać jedną nową jedynkę i jedną jedynką z obecnych dać na 2 ? Ale wtedy będzie 5 jedynek i pięć dwójek a to chyba niedozwolone?
OdpowiedzUsuńI jak by to wyglądało w kolumnie? Bo nie wiem czy dobrze to rozumiem. Z góry dzięki za pomoc. Araven.
Przy piramidzie poziom niżej musi być więcej umiejek, przy kolumnie - co najmniej tyle samo.
OdpowiedzUsuńO ile sprawdza się to przy tworzeniu postaci, to przy dłuższych grach staje się upierdliwością.
Moja rada - olej to - niech gracze pakują postacie jak chcą - byle nie było poziomu "z dziurą" (bez żadnej umiejki). Szybciej i mniej kombinacji.
PS. 2 punkty rozwoju po sesji to cholernie dużo.
Ok, dzięki, my dość rzadko gramy, dlatego 2 punkty. A awans proponujesz by kosztował np. 3 punkty rozwoju jak podnosimy z 2 na 3, a powiedzmy 4 punkty jak z 3 na 4, czy też po prostu podniesienie z obecnego poziomu na wyższy poziom, to koszt 1 punktu, tak jest zdaje się w Fate Core. Araven.
OdpowiedzUsuńJak wygodniej - jak masz ekipę przyzwyczajoną do expa to korzystaj z pierwszej opcji. W przeciwnym wypadku użyj zasad FC.
OdpowiedzUsuńPodniesienie jednej umiejki na sesję to za dużo (chyba, że jest duża lista umiejek). Po 10 sesjach (czyli w sumie 10 podbić poziomów) gracze się nudzą - ich postacie miażdżą bez wysiłku wszystko co im MG rzuci.