Postacie zmieniają się i rozwijają wraz z upływem czasu. Mechanika FATE dotycząca awansu/doświadczenia obejmuje obie te kwestie.
Zmiany:
Po każdej sesji można zrobić jedną z poniższych rzeczy:
- zamienić ze sobą miejscami dwie Umiejętności (muszą róznić się jednym poziomem np. 0 i +1 albo +2 i +3)
- zamienić Sztuczkę na inną
- zamienić nazwę Aspektu
Rozwój:
Po każdej sesji można zrobić jedną z poniższych rzeczy:
- dodać nową Sztuczkę
- podnieść poziom jednej z Umiejętności* - uwaga - nie może być tak, że na wyższym poziomie będzie większa liczba Umiejętności niż na niższym.
*dla manczkinów, nie można najpierw zamienić umiejki miejscami a potem jej podnieść
DOBRZE
+4 O
+3 O
+2 OO
+1 OOO
ŹLE
+4 O
+3 OO
+2 O
+1 OOO
Oczywiście należy tak “awansować” postać, żeby miało to związek z przebiegiem sesji.
Za osiągnięcia po zakończeniu sesji MG dodatkowo nagradza postacie popularnością i znajomościami (najczęściej w formie Aspektów dla Miejsc/BN’ów).
Za wyjątkowe osiągniecia dla fabuły postacie mogą otrzymać nowe Aspekty.
Zrobiłbyś z tego PDFa najlepiej na DDGF heh
OdpowiedzUsuńCzekam, z niecierpliwością na następne części, ale że nie znam fate zbyt dobrze zapytam - co oznaczają poniższa sekcja:
OdpowiedzUsuńDOBRZE
+4 O
+3 O
+2 OO
+1 OOO
ŹLE
+4 O
+3 OO
+2 O
+1 OOO
Z góry dzięki za odpowiedź
Przykład numer jeden oznacza, iż przypadek, w którym umiejętności na wyższym poziomie jest tyle samo co na o jeden niższym jest Okej i nikt się nie czepia, przynajmniej w teorii.
OdpowiedzUsuńDrugi przykład pokazuje systuacje niepoprawną, w której umiejętności na poziomie wyższym jest więcej, niż na poziomie niższym. Każde O to umiejejka +cyfra to jej poziom.
Nie wiem czy sprawę rozjaśniłem.
@anonimowy
OdpowiedzUsuńTak jak napisał Nikow - to taki schemat - każde O to jedna Umiejętność a liczba po + to poziom.
To mechanizm uniemożliwiający "koksowanie" postaci.
no tak sorka wszystko jasne, dzięki :)
OdpowiedzUsuń