środa, 8 czerwca 2011

Warhammer na FATE - postać


Zaczynamy kampanię Warhammera (2ed) na mechanice FATE (a jakże by inaczej). Mam jeszcze wolne miejsca dla graczy - jeśli jesteś chętny zgłoś się do mnie na gmaila (tomakon.inc) bądź daj znać w komentarzach.
Gramy przez internet (Maptool+Mumble).
Zwykle w piątki, start zwykle 22:30 - czyli termin dla prawdziwych nerdów.

Jak zrobić postać:

1. Wygląd:
Załączajcie obrazek. Tak widzą postać inni. W tym pozostali gracze, ich postacie, nie wspominając o MG i jego BNach.

2. Aspekty (w sumie 7 szt.):
Koncepcja (pomysł na postać - może być bardzo ogólny: elfi myśliwy, dezerter z armii Imperium, początkujący mag, krasnoludzki rzemieślnik, rzezimieszek o złotym sercu)
Cień (to, co kładzie się cieniem na życiu postaci - słabość, zagrożenie lub źródło problemów: banita, czarna owca w rodzinie, chora matka, długi karciane, nałóg, dumny i arogancki, znamię Chaosu, nie chcę pamiętać o zdarzeniach w Czerwonej Dolinie)
Cel (czyli to, co postać chce osiągnąć lub o czym tylko marzy: zostać oficerem, pomścić ojca, oczyścić imię, otworzyć sklep w Marienburgu, wżenić się w rodzinę kupiecką)
Cisza przed Burzą (dzieciństwo i młodość, ale także pochodzenie (rasa, rodzina, ojczyzna, klasa społeczna itp.))
Burza Chaosu (co zdarzyło się podczas najazdu Chaosu, co zmieniło się w życiu postaci lub w niej samej)
Drużyna (relacje i związki między postaciami albo "wspólną osią" drużyny) - UWAGA: tu “należą się” 2 Aspekty - to uzupełni się jak drużyna będzie mniej więcej gotowa do działania


3. Umiejętności (10 z 25 szt.):

*1 na poziomie +3
*3 na poziomie +2
*6 na poziomie +1

Pozostałe Umiejętności są na poziomie 0 (niewyszkolony)

Lista Umiejętności:
Osobiste (6 szt.):
Inteligencja (+nauka +wiedza o świecie)
Odporność
Opanowanie
Percepcja
Krzepa (podnoszenie ciężarów, zapasy, siłowanie się na rękę, słowem siła fizyczna)
Zręczność

Zawodowe (6 szt.):
Magia (język tajemny+splatanie+wykrywanie - wszystko co potrzebne do rzucania czarów)
Wiara (modlitwy, psalmy, oddanie wybranemu bogu - czyli magia kapłańska)
Medycyna (+ aptekarstwo + zielarstwo)
Rzemiosło (naprawa i budowanie (lub niszczenie) przedmiotów ale także otwieranie zamków i rozbrajanie pułapek, specjalizacje - sztuczki (ślusarz, płatnerz, złotnik, cieśla itp.))
Sztuka (coś dla bardów albo innych artystów)
Przetrwanie (tropienie, zakładanie sideł, orientacja w terenie itp.)

Kryminalne (4 szt.):
Hazard
Kradzież
Skradanie
Oszustwo (blef, kłamstwa, wciskanie kitu, fałszerstwo, charakteryzacja )

Bojowe (3 szt.):
Dowodzenie (taktyka ale także wojskowy autorytet wśród podwładnych)
Strzelanie (używanie broni zasięgowej)
Walka (władanie orężem (mieczem, pałką, siekierą) lub rzucanie - (oszczepem, nożem, toporkiem itp.))

Społeczne (4 szt.):
Zastraszanie (groźby, przesłuchiwanie, tortury)
Ogłada (przekonywanie, rozmowy, urok osobisty, uwodzenie)
Handel (targowanie i wycena, dodatkowo zwiększa zasoby na starcie - można rozdzielić pomiędzy Plecak i Kiesę)
Znajomości (kontakty czyli przyjaciele i znajomi oraz ich przyjaciele i znajomi)

Transport (2 szt.):
Żegluga (wszystko, co porusza się po wodzie)
Jeździectwo (jazda konna, ujeżdżanie i powożenie)


4. Sztuczki: 3 sztuki

Zasady tworzenia Sztuczek:
Specjalizacja - zapewnia +2 w ograniczonym zakresie (+1 dla Umiejętności “bojowych” w zastosowaniach ofensywnych)
Efektywność - zapewnia +2 do efektu udanych działań (skrócenie czasu pracy, większe obrażenia, lepsza jakość itp.)
Doświadczenie - zapewnia +2 do zmniejszenia określonych karnych modyfikatorów
Kombinacja - można wybrać 2 z powyższych i zastosować z połową wartości (np. +1 Specjalizacji i +1 Efektywności)
Zamiana - do pewnych działań używa się innej niż zwykle Umiejętności



5. Sprzęt:
Skupiamy się na najważniejszym i charakterystycznym dla postaci sprzętem. Zastosujemy metodę opisową (obrażenia itp. drobiazgi - wylatują).

3 właściwości na postać. Czyli maksimum 3 "przedmioty".

Właściwości:
Mistrzowska robota (jakość wykonania przedmiotu zapewnia +1 do Umiejętności)
Efekt specjalny (przedmiot zmienia lub neguje pewne reguły mechaniczne, przykładowo: magiczna broń pozwala ranić istoty eteryczne i demony)
Sztuczka (przedmiot posiada Sztuczkę)
Aspekt (przedmiot posiada Aspekt)

Dodatkowo każdy otrzymuje:
Plecak (przydatny sprzęt - lina, zapasowa oliwa do latarni itp.): 2
Kiesa (niesione bogactwo - klejnoty, złote korony ale także szylingi i pensy): 1


Postacie graczy:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz